Goed nieuws voor alle Liftinstituut-klanten in het zuidwesten van Nederland. Met de komst van accountmanager Martin van der Kraan hebben zij voortaan weer een eigen aanspreekpunt. Waarom koos hij voor Liftinstituut? Aan welke manier van werken kunnen klanten Martin straks herkennen? En waarvoor kunnen ze bij hem terecht? Martin geeft graag antwoord op deze en andere vragen.
Hoe ben je bij Liftinstituut terechtgekomen?
“Na een carrière van twintig jaar bij een grote liftenproducent besloot ik mijn profiel op LinkedIn weer eens open te zetten. Zo kwam het dat ik werd gewezen op een ‘baan binnen de openbare veiligheid’. Na een kort gesprek werd me al snel duidelijk dat het om Liftinstituut ging. Die naam kent iedereen in de sector. Na een gesprek op het hoofdkantoor was voor mij één ding duidelijk: dit wil ik wel! Ik vind het bijzonder om voor een organisatie te werken die én de marktleider in liftkeuringen is én die voor 100% onafhankelijkheid staat.”
“Daarnaast speelde voor mij mee dat ik nu volledig in de buitendienst kan werken, gewoon rondom mijn eigen woonplaats Zoetermeer. Bovendien krijg ik bij Liftinstituut alle kans om me de komende jaren nog verder te ontwikkelen. Al die aspecten bij elkaar opgeteld, maakten de keuze wel makkelijk.”
Waarvoor kunnen klanten bij je terecht?
“Ik werk sinds februari bij Liftinstituut. De eerste maanden waren vooral gericht op het inwerken. Klanten willen tenslotte aan tafel met een accountmanager die enige kennis van zaken heeft. Ik heb meegelopen met de liftinspecteurs in het veld en heb uitgebreid kennisgemaakt met de mensen van de Planning.”
“Met het inwerktraject en de proeftijd achter me – ik mag blijven, haha! – ga ik nu bij veel klanten langs om kennis te maken. Dan weten ze bij wie ze terechtkunnen met vragen over inspecties, certificeringen en trainingen. Ook kijken we samen naar het liftenportfolio. Zijn er veranderingen of nieuwe liften te verwachten? Dan nemen we die graag mee in onze planning. Tot nu toe ontmoet ik vooral tevreden klanten als ik de naam Liftinstituut laat vallen. ‘Betrouwbaar’, ‘Snelle terugkoppeling bij vragen’ – dat zijn zo zaken die ik tijdens de kennismakingsgesprekken hoor.”
Wat kenmerkt jouw manier van werken?
“Dat kunnen mensen natuurlijk het beste ervaren in de samenwerking. Maar ik vind het leuk om met klanten mee te denken en om goed aan te sluiten bij hoe zij het graag georganiseerd willen zien. Dat begint met goed luisteren en doorvragen. En als er wat aan de hand is, dan zoek ik dat tot de bodem uit. Waar zit de onvrede precies? Hoe kunnen we het de volgende keer beter doen?”
“Toegegeven, ik zal niet op iedere vraag direct een antwoord hebben. Ik kom liever met een goed onderbouwd antwoord na ruggenspraak met de mensen op het hoofdkantoor. Daarom heb ik ook iedere zes weken een meeting met de mensen van de Planning. Zo kunnen we alle klantzaken goed met elkaar afstemmen.”
Hoe bevalt de overstap naar Liftinstituut tot nu toe?
“Ik heb er nog geen dag spijt van gehad. Liftinstituut is een prettige organisatie om voor te werken. De collega’s zijn allemaal heel behulpzaam. En binnen zo’n toonaangevende club op het gebied van liftveiligheid is er zoveel kennis in huis. Eén ding weet ik heel zeker: je staat er bij klantvragen nooit alleen voor. Er is altijd wel iemand die je kan helpen aan het juiste antwoord. Dat geeft een stuk rust.”
Wat doe je als je niet voor Liftinstituut werkt?
“Ik ben heel veel samen met mijn 16-jarige dochter. We houden ervan om samen naar buiten te gaan, om over het strand te wandelen, om te shoppen en om stedentrips te maken. Ook ben ik veel aan het fitnessen. Bewegen is belangrijk voor je lijf en goed voor je brein. En dat laatste is ook weer handig voor mijn werk.”